Recept på min berömda paj*mums*


Recept:


Pajdegen
3dl mjöl
125ml flytande mildas margarin
Innehållet
Lax
färska champinjoner
fetaost
1/2 paprika gul eller röd
brockoli
Äggstanning
2,5dl matlagningsgrädde(går bra med vispgrädde oxå)
1dl mjölk
2 ägg



Du börjar med att göra degen..häll i mjölet och det flytande milda margarinet i en pajform...blanda det å tryck ut set längs formen...sedan in i ugnen i 5-10 min...under tiden så förbereder du..hackar upp grönsakerna, skär laxen i bitar, champinjonerna och fetaosten....ta  ut pajformen ur ugnen..lägg i innehållet..gör sedan i ordning äggstanningen....häll i  matlagningsgrädde, mjölk och ägg...vispa ihop det och tillsätt salt, peppar(krydda som du vill)jag tog i lite randig kalles kaviar men d behöver man inte....häll det sedan över innehållet...täck sedan formen med folie och ställ in den i ugnen i  45 min på 200grader...voìla!!!perfekt:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0